خدایا، دیگه حلش کن.
آمین
فرانتس فانون :
– هر چادری که دور انداخته شود، افق جدیدی را که برای استعمار ممنوع بوده در برابر او می گشاید و پس از دیدن هر چهره بی حجابی، امیدهای حمله ور شدن استعمار ده برابر میشود.
– دیدن در برخورد با زن محجبه، یک طرفه است و طرف مقابل نمیتواند او را ببیند و زنی که دیده نمیشود تسلیم نمیگردد و خود را عرضه نمیکند.
(انقلاب الجزیره یا بررسی جامعه شناسی یک انقلاب، فرانتس فانون، ص ۱۴)
از سایت زنان کویر
سلام دوستان جانان
یه چیزی که جدیدا می خوان مد کنن اینه که وقتی کسی می میره، سوت و کف بزنیم..... یا توی خبرها دیدم که علی لهراسبی گفته به افتخار مرتضی پاشایی همه مابرای یک لحظه هم که شده لبخند بزنیم
و......
خب کجای این مساله نگران کننده ست؟
یکی از کارهای دشمن اینه که میخواد گریه بر اباعبدالله رو از ما بگیره
یکسری مراسمات عزاداری عجیب و غریب هم نمونه همینه!
اما زیاد موفق نبوده
چون وقتی بخواد نوع عزاداری رو عوض کنه، ازش می پرسن:
برا مرده خودت هم همین جور عزاداری می کنی؟/اگه بابات بمیره این کارا رو می کنی؟
خلاصه این که این کار خیلی بوداره گرچه به نظرم شاید اکثریت آدمایی که این کارو می کنن، خودشون خبر ندارن
حتی اگه بگیم کاملا هم بی منظوره، ولی بعدا میشه ازش بهره برداری منفی بشه
یعنی فرهنگ عمومی عزاداری ما رو عوض کنن
اون وقت روی فرهنگ خاص عزاداری سیدالشهدا ع هم تاثیر میذاره
حالا بماند که کلا ذائقه مردم رو هم عوض می کنه و... و می بینید که روز به روز چقد نکات علمی جدیدی کشف میشه (!!)که خنده از گریه بهتره و... یا مثلا یوگای خنده تولید میشه...یا از همون اول زدن تو سرمون که ملت عزایید و فلان!!!
خدا وکیلی خودمون با وجدان خودمون قضاوت کنیم که داغ رو گریه آروم می کنه یا خنده؟
من اگر نسوزم، تو اگر نسوزی، او اگر نسوزد
پس جهان روشنایی از کجا بیاورد؟
جزئیات: این جمله، متن دیوار نوشته منزل حجت الاسلام شجونی، از مبارزان پیش از انقلاب و همرزمان شهید نواب صفوی، در سال 1335 شمسی بوده است
منبع: سخنرانی حجت الاسلام شجونی در مسجد جامع ماسال - 22 آبان 91
برگرفته از پیامک 57
کلمه ی صبر رو که نوشتم، نتونستم نگم: یا زینب کبری س...
_________________________________________________________________________
و اما بعد:
بچه که بودم، شاید آخرای ابتدایی!
با اتوبوس می رفتم خونه
تو مسیر یه دیوار نوشته ای بود که تا تهش رو نمی تونستم ببینم
این بود که همیشه موقع رد شدن از اونجا مشغولیت من این بود که اون جمله رو بفهمم که چیه....می دونستم که یه روایته:
"بر شما باد به صبر زیرا...."
بعد از "زیرا" دیگه خیلی واضح نبود.
خلاصه یه بار که پیاده می رفتم خوندمش:
"بر شما باد به صبر زیرا فرج بعد از ناامیدیست"
اما باز نفهمیدم یعنی چی...
تا این که روزگار گذشت و بارها و بارها معنی این روایت رو تو زندگیم دیدم و فهمیدم
و هر بار هم یاد همون روایت افتادم
مثل امروز
اما الانم باید حواسم باشه که:
"لِکَیْلَا تَأْسَوْا عَلَى مَا فَاتَکُمْ وَلَا تَفْرَحُوا بِمَا آتَاکُمْ"
سوره مبارکه حدید/ آیه 23
باز این چه شورش است که در اربعین توست |
باز این چه ماتم است که دلها غمین توست |
زوار اربعین تو ایمانشان سر است |
ایمان علامتی است که در اربعین توست |
موکب به موکب از تو فقط حرف می زنند |
این شور و عشق و زلزله ی آتشین توست |
در قتل تو حرارتی از جنس آتش است |
شوق زیارت تو الفبای دین توست |
نسیمی آشنا از سوی گیسوی تو می آید
نفس هایم گواهی می دهد بوی تو می آید
شکوه تو زمین را با قیامت آشنا کرد
و رقص باد با گیسوی تو محشر به پا کرد
زمین را غرق در خون خدا کردی خبر داری؟
تو اسرار خدا را بر ملا کردی خبر داری؟
رفتی و از تو فقط عطر تو آمد به خیام
بعد از آن مانده تو را این همه دل چشمبهراه
کاروانها همه آهنگ زیارت دارند
هر که دارد هوس کربوبلا بسمالله
اربعین است و جهان دل به غمت میبندد
اشک محراب طواف حرمت میبندد
اربعین آمده و عطر محرم با اوست
کشت ما را و دم عیسی مریم با اوست
اربعین شد دل ما در سفر کربوبلاست
ای نسیم سحر! آرامگه یار کجاست؟
باز در دل غم مولای غریب است مرا
اربعین است و غم شیب خضیب است مرا
اربعین است و جهان یکسره هیئت شده است
حرم یار مهیای زیارت شده است
اربعین شوق حضوریست که جابر دارد
کربلا بار نخست است که زائر دارد
میثم مطیعی در حضور امام خامنه ای
شروع جاذبه مغناطیسی حسینی در روز اربعین است، جابربن عبدالله را از مدینه بلند میکند و به کربلا میکشند، این همان مغناطیسی است که امروز هم با گذشت قرنهای متمادی در دل من و شما هست.
امام خامنه ای
همه چیز درباره سفر با پای پیاده به کربلای معلی
اطلاعات ضروری
میزان مسافت: ۸۰ کیلومتر
تعداد ستونها: ۱۴۵۲ ستون
فاصله بین هر ستون: ۵۰ متر (۲۰ستون =۱ کیلومتر)
زمان لازم برای پیاده روی کل مسیر: ۲۰ تا ۲۵ ساعت (متوسط روزی ۷ تا ۸ ساعت)
زمان تخمینی سفر پیاده: ۲ تا ۳ روز
لا تَدَع زیارَةَ الحُسَینِ بنِ عَلىّ علیه السلام و مُر اَصحابَکَ بِذالِکَ، یَمُدُّ اللّه فى عُمرِکَ و یَزیدُ اللّه فى رِزقِکَ و یُحییکَ اللّه سَعیدا و لاتَموتُ اِلاّ سَعیدا و یَکتُبکَ سَعیدا؛
زیارت
امام حسین علیه السلام را رها نکن و دوستان خود را هم به آن سفارش کن، که
در این صورت، خداوند عمرت را طولانى و روزى ات را زیاد مى کند و زندگى ات
را همراه با سعادت مى کند و جز سعادتمند نمى میرى و نام تو را در شمار
سعادتمندان، ثبت مى کند.
کامل الزیارات ص 152
__________________________________________________________
از همه دوستان عذرخواهی می کنم...
چای را که دم کرد، چراغها را خاموش کرد و پنج شش دقیقه برای خودش روضه خواند؛ روضه اش که تمام شد، بلند شد و رفت دو تا چای ریخت و آورد؛ «آقا! خودتان گفتید هرجا روضه عمویم عباس خوانده شود، من آنجا حاضرم»
از وبلاگ جمکران
___________________________________
چون زیبا بود، دستکاریش نکردم،
اما اونجا که میگه «برای خودش روضه خواند» ، می تونه بالاتر باشه شاید....
إِنَّ السَّاعَةَ آتِیَةٌ أَکادُ أُخْفِیها لِتُجْزى کُلُّ نَفْسٍ بِما تَسْعى
سوره مبارکه طه/ آیه 15
[مقصود از اینکه در باره قیامت فرمود:" أَکادُ أُخْفِیها- نزدیکست پنهانش بدارم"]
و در جمله" أَکادُ أُخْفِیها" ظاهر اینکه اخفاء را مطلق آورد این است که مراد اخفاء به تمام معنا باشد، یعنى آن را پنهان بدارم و مکتوم نگه دارم، و به هیچ وجه احدى را از آن آگاه نکنم، تا وقتى واقع مىشود ناگهانى و دفعة واقع شود، هم چنان که قرآن کریم صریحا فرموده:" لا تَأْتِیکُمْ إِلَّا بَغْتَةً" «1».
ممکن هم هست معناى جمله" نزدیک است پنهانش بدارم" این باشد که نزدیک است از آن خبر ندهم، تا مخلصین از غیر مخلصین جدا شده و شناخته شوند، چون بیشتر مردم خداى را به امید ثواب و ترس از عقاب عبادت مىکنند، و یا از نافرمانیش خوددارى مىنمایند، در حالى که درستترین عمل آن عملى است که صرفا براى رضاى خدا انجام شود، نه به طمع بهشت و ترس از جهنم، و با پنهان داشتن روز قیامت این تمیز به خوبى صورت مىگیرد، و معلوم مىشود چه کسى خداى را به حقیقت بندگى مىکند، و چه کسى در پى بازرگانى خویش است.
بعضى «2» گفتهاند: معناى" نزدیک است پنهانش بدارم" این است که نزدیک است حتى از خودم هم کتمانش کنم، و این تعبیر کنایه از شدت کتمان و مبالغه در آن است، چون خود آدمیان نیز وقتى مىخواهند سرى را کتمان کنند و در کتمان آن مبالغه نمایند مىگویند:
نزدیک است که از خودم هم پنهانش بدارم، تا چه رسد به اینکه براى دیگران آن را فاش سازم، صاحب این قول گفتار خود را به روایت نسبت داده.
__________________________________________________
(1) و جز به طور ناگهانى به سراغ شما نمىآید. سوره اعراف، آیه 187.
(2) تفسیر فخر رازى، ج 22، ص 20.
ترجمه المیزان، ج14، ص: 197و198
خدا لعنتشون کنه که دارن راست راست تو فضای مجازی می گردن.
لطفا اگه دیدینشون، درخواست فیلتر بدین.