تُنگِ تَنگ

به امید شکستن...

تُنگِ تَنگ

به امید شکستن...

تُنگِ تَنگ

یک عمر تلاش کردم تا نشکنم
امروز صبح،
آیینه کاری های حرمت
چه ساده،
شکستند مرا...

طبقه بندی موضوعی

وقفوهم!

چهارشنبه, ۲۳ مهر ۱۳۹۳، ۰۵:۴۱ ق.ظ
وقفوهم
انهم مسئولون
آیه ۲۴ سوره مبارکه صافات
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۷/۲۳
دلتنگ

نظرات  (۲)

اگه مطالبی دارید که میخواهید بصورت کتاب با فرمتapk برای سیستم عامل های اندرویدی داشته باشید وبا نام خودتان ....

مطالب خودتون رو در قالب بخش بندی و محتویاتی که مد نظرتونه برای کتاب الکترونیک ( e book)

برای ما  در قالب فایل word بفرستید , 

شما میتوانید نوع آیکون درخواستی را خودتان به ما بگویید فقط عکس ویا ایکون مورد نظرتونو ابتدا آپلود نموده ولینک آن را برایمان بفرستید. 

 شما میتوانید یک کتاب اختصاصی تری داشته باشید و برای این کار :

عکس برای جلد کتاب

پشت  زمینه منو

پشت  زمینه متن

عکس نویسنده

آدرس وبسایت

آدرس ایمیل

تلفن تماس

را برایمان ارسال کنید تا یک کتاب حرفه ای و زیبا را به شما تحویل دهیم.



Read more: http://shahkelid.blog.ir
منظور همان مواقف طولانی قیامت است؟
پاسخ:
و بنا به گفته وى معناى جمله" و قفوهم" این مى‏شود که ایشان را نگه دارید و نگذارید بروند که باید بازخواست شوند. و از سیاق استفاده مى‏شود که این امر به بازداشت و بازخواست، در سر راه جهنم صورت مى‏گیرد.
و در اینکه از چه چیز بازخواست مى‏شوند، کلمات مفسرین مختلف است، بعضى «3» گفته‏اند:" از اینکه آیا از عهده کلمه" لا اله الا اللَّه" برآمده‏اند یا نه؟" و بعضى «4» دیگر گفته‏اند:" از این که آیا شکر آب خنک را به جاى آورده‏اند یا خیر؟ و این سؤال از باب استهزاى ایشان است". و بعضى «5» دیگر گفته‏اند:" از اینکه آیا ولایت على (ع) را که بدان مامور بودند چگونه و تا چه حد رعایت کردند؟".
و این وجوه بر فرض که درست باشد، هر یک به یکى از مصادیق اشاره دارند، نه اینکه منحصرا از فلان چیز بازخواست خواهند کرد، و از سیاق برمى‏آید که مطلب مورد بازخواست همان مطلبى است که جمله" ما لَکُمْ لا تَناصَرُونَ" مشتمل بر آن است، مى‏فرماید:
" شما را چه شده که یکدیگر را یارى نمى‏دهید، همان طور که در دنیا پشتیبان یکدیگر بودید و در برآوردن حوائج خود، و به مقصد رسیدن، از یکدیگر کمک مى‏گرفتید؟".
و جمله بعدش که مى‏فرماید:" بَلْ هُمُ الْیَوْمَ مُسْتَسْلِمُونَ- آخر ایشان امروز تسلیم شدند، دیگر کبرى برایشان نمانده تا تکبر کنند" خود دلیل است بر اینکه: مراد از جمله" ما لکم لا تناصرون" این است که چرا از اطاعت حق استکبار نمى‏کنید، همان طور که در دنیا استکبار مى‏کردید.
پس در حقیقت سؤال از یارى نکردن آنان یکدیگر را در قیامت، سؤال از سبب استکبارى است که در دنیا داشتند، پس با این بیان روشن گردید که مورد بازخواست، عبارت است از هر حقى که در دنیا از آن روى گردانیده‏اند، چه اعتقاد حق و چه عمل حق و صالح، و این روگردانى آنان به دو جهت بوده: یکى کبر ورزیدن، و یکى هم پشت‏گرمى به داشتن یاران و کمک‏کاران.

__________________________________________________

                        ترجمه المیزان، ج‏17، ص: 200

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی