تُنگِ تَنگ

به امید شکستن...

تُنگِ تَنگ

به امید شکستن...

تُنگِ تَنگ

یک عمر تلاش کردم تا نشکنم
امروز صبح،
آیینه کاری های حرمت
چه ساده،
شکستند مرا...

طبقه بندی موضوعی

واتس آپ : آری یا خیر؟؟

يكشنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۳، ۱۱:۴۳ ق.ظ

این رو یکی از بازدیدکنندگان سایت بیان معنوی تو قسمت نظرات این سایت قرار داده که در واقع گردآوری شده از قسمت نظرات سایت هستش. با تشکر از ایشون (لینک مطلب) :

سلام. تشکر از سایت بیان معنوی بخاطر پاسخ منطقی، مستدل و همراه با نگاه فقهی به شبهه استفاده از واتس آپ، 
ضمن اینکه مقام معظم رهبری هیچ فتوایی در خصوص واتس آپ نداده اند و دفترشان در پاسخ به کسانی که استفتاء کرده اند-العهدة علی الراوی-، گفته اند معیار این است که ببینید آیا حضور در چنین شبکه هایی، کمکی که به اسرائیل می کند بیشتر است، یا ضرری که به اسرائیل می زند!
چون پاسخ جایی منتشر شده که زیاد دیده نمیشه(+ و +)، با کسب اجازه، اینجا می گذارم برای اینکه بهتر دیده بشه:(در ادامه مطلب)


اینجا را هم ببینید: با فضای مجازی چه کنیم؟

فضای مجازی عایا؟



استفاده از واتس آپ-پرسش و پاسخ اول(+): 
اینکه تمام این امکانات و فضای مجازی متعلق به دشمن هست و...درسته که در شرایط فعلی ناچاریم از فضای متعلق به اونها استفاده کنیم، ولی همچنان بعضی فضاها استثنا هستند و ما اجازه ی ورود به اونهارو نداریم. مثل بعضی شبکه های اجتماعی مانند وایبر و واتس آپ. 
1.از لحاظ فقهی اجازه ورود نداریم چون متعلق به صهیونیست هستند و تمامی سود حاصل از اونها کمک به صهیونیست محسوب میشه. 
2.از لحاظ عقلی اجازه ورود نداریم چون این نرم افزار ها رسما برای جاسوسی طراحی شدن و فعالیت های مذهبی و تبلیغ دین در اونها درست مثل اینه که در زمین دشمن و زیر دید دشمن خودمون رو برای عملیات آماده کنیم. مسلما دشمن از میزان آمادگی ما، نقاط قوت و ضعف ما و حتی نقشه های ما با خبره و این یعنی شکست قطعی ما.

پاسخ بیان معنوی(+):
با سلام و تشکر،
در اینصورت از کامپوتر، موبایل و اینترنت هم نباید استفاده کنیم چون هم ابزار جاسوسی هستند و هم موجب درآمدزایی برای آنهاست. و چون اغلب اقشار و جوانان به چنین توصیه ای ملتزم نمیشوند، با دستان خودمان بخش عمده ای از عرصۀ فضای مجازی و شبکه های اجتماعی را از متدینین خالی می کنیم و دست دشمنان می سپاریم. 

پرسش و پاسخ دوم (+)
سوال:
یعنی اگر شبکه ای مثل وایبر به طور علنی متعلق به صهیونیست باشه هم استفاده ازش ایراد نداره و چه بسا لازم هست؟ این شبهه برای من هنوز بر طرف نشده! مگر در صورت تقویت اسرائیل استفاده از اونها حرام نیست؟


پاسخ بیان معنوی(+):
بخشی از پولی که الان برای اینترنت می دهید، به دست صهیونیست ها می رسد. 
همچنین کسانی که برای ادامه تحصیل در تخصص هایی که در ایران نیست، به خارج کشور می روند و سپس برمی گردند، چندین سال از محصولات صهیونستی استفاده می کنند. و مواردی از این دست زیاد است.
باید کلان و دقیق نگاه کرد. قبل از استفاده از یک محصول خارجی، ببینید آیا جایگزین قابل قبولی دارد؟ و همچنین استفاده شما از یک محصول، در مجموع و از ابعاد مختلف، به نفع صهیونیست هاست یا به ضررشان.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۱/۱۲
دلتنگ

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی